Active necorporale

Am sintetizat în tabelul de mai jos o clasificare a activelor necorporale:

Active necorporale legate de marketing Mărci comerciale, mărci de servicii, mărci colective și mărci de certificare
Nume de domenii de Internet
Tipare de îmbrăcăminte (culoare, formă sau ambalaj unicat)
Titluri de ziar
Acorduri de non-concurență
Active necorporale legate de clienți Liste de clienți
Portofoliul de comenzi sau de producție încă neonorate
Contracte cu clienții și relații cu clienții aferente acestora
Relații necontractuale cu clienții
Active necorporale din domeniul artistic Piese de teatru, spectacole de operă și de balet
Cărți, reviste, ziare și alte opere literare
Lucrări muzicale cum ar fi compoziții, texte de cântece, reclame
Tablouri și fotografii
Materiale video și audiovizuale, incluzând filme de cinematograf, clipuri muzicale și programe de televiziune
Active necorporale de natură contractuală Licențe, drepturi de autor și acorduri de inovație
Contracte de publicitate, construire, management, servicii sau aprovizionare
Contracte de închiriere/leasing/arendare
Autorizații de construire
Contracte de franciză
Drepturi de operare și de emisie
Drepturi de folosință, cum ar fi: de exploatare minieră, a apelor, forestieră și a drumurilor, de survol
Contracte de servicii, cum ar fi contracte de servicii ipotecare
Contracte de muncă care sunt avantajoase pentru angajator, în cazul în care salariul contractual este situat sub nivelul salariului de piață
Active necorporale de natură tehnologică Tehnologie brevetată
Programe pentru calculator și circuite integrate
Tehnologia nebrevetată
Baze de date
Secrete comerciale, cum ar fi: formule, procedee, rețete secrete.

 

 

 

Este necesară evaluarea mărcii în următoarele situații:

    1. tranzacționare de marcă
    2. obținerea de capital social
    3. participarea la licitații sau vânzări
    4. încheierea unui joint venture
    5. recuperarea datoriilor în caz de faliment.

Evaluarea determină valoarea mărcii și ajută titularul sau debitorul să stabilească un preț real.

Brevetul de invenție este un document de proprietate care garantează dreptul exclusiv al titularului său asupra inventiei timp de 20 de ani. Brevetul se înregistrează în patrimoniul companiei și poate fi vândut, cedat sau licențiat. De asemenea, este inclus în activele intangibile.

Pentru a putea realiza evaluarea unui activ necorporal, evaluatorul trebuie să dețină calificarea (EI) evaluări de întreprinderi și active necorporale. Firma noastră vă poate ajuta cu evaluarea unui activ necorporal fiind specializată pe acest tip de bunuri cu o importanță tot mai mare pentru companiile viitorului.

 

Relevanța abordărilor în evaluarea activelor necorporale în funcție și de datele și informațiile deținute de companie sau de evaluator

Activele necorporale sunt active care nu au o prezență fizică, dar reprezintă o valoare ce poate fi măsurată.

Atunci când evaluează un activ necorporal, un evaluator autorizat ANEVAR trebuie să înțeleagă cu exactitate care sunt subiectul și scopul evaluării. În funcție de scopul evaluării pot să difere atât activele necorporale care sunt supuse evaluării, precum și modul în care aceste active necorporale sunt definite. Modurile diferite în care sunt definite pot conduce la diferențe semnificative de valoare.

 

Nr. crt. Activ necorporal Relevanța abordării
Bună Satisfăcătoare Slabă
1. Proprietăți tehnologice, brevete Venit Piață Cost
2. Marcă, nume produs Venit Piață Cost
3. Copyright Venit Piață Cost
4. Ansamblul forței de muncă Cost Venit Piață
5. Sistemul informațional al managementului Cost Piață Venit
6. Programe soft Cost Piață Venit
7. Rețele de distribuție Cost Venit Piață
8. Drepturi de franciză Venit Piață Cost
9. Practicile și procedurile entității Cost Venit Piață

 

 

 

 

 

Translate »